ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..
  • Kullanıcı avatarı
    alper
    Katılımcı
    Mesajlar: 463
    Kayıt: 11 May 2011 00:44
    İsim Soyisim: İSMAİL
    Arac: PROTON GEN 2
    Meslek: SAĞLIK PERSONELİ
    kan grubu: ORH+

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen alper » 25 Haz 2012 14:19

    hocam işçilik parası olarak ne kadar aldılar senden??
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 25 Haz 2012 14:29

    daha önce aynı arızadan dolayı biraz masraf ettiğimden dolayı 20 tl ye kapattık işçiliği,fakat bu işlem için sanırım50-60 tl alırlar.arıza belli olduğu için sadece parça değişecekler.işi bilen bir usta 1 saatte söker takar
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 26 Haz 2012 23:00

    arkadaşlar 5 gün oldu,tık deyince marş alıyor.olayı sildim kafamdan.artık herşey yolunda.....
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 30 Haz 2012 00:10

    arkadaşlar yeni bir tespitim oldu.parçayı değişmeden önce 1 depo lpg ile 280 km yapıyordum.şu an bir depo bitirdim.hızım 120 ile 150 arasıydı,320 km yol yaptım.yakıtta epey farketti.demekki 90-100 km hızla gitsem,360 km yol alırım.
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    4G92P
    Demirbaş Protoncu
    Mesajlar: 3509
    Kayıt: 31 Mar 2011 23:26
    İsim Soyisim: Gökberk
    Yasınız: 24
    Arac: 416 Aeroback
    Meslek: Öğrenci
    kan grubu: AB Rh(+)
    Memleket: Adapazarı
    Konum: Sakarya

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen 4G92P » 30 Haz 2012 02:25

    Valla çok sevindim sizin adınıza...
    İnşallah kazasız belasız ağız tadıyla binmeye devam edersiniz.
    "1 saat yürüsem 5 km. bu sırada 2 sigara içsem 75 kuruş. 75 bölü 5 desek kilometrede 15 kuruş yakıyorum '' :D
  • Kullanıcı avatarı
    alper
    Katılımcı
    Mesajlar: 463
    Kayıt: 11 May 2011 00:44
    İsim Soyisim: İSMAİL
    Arac: PROTON GEN 2
    Meslek: SAĞLIK PERSONELİ
    kan grubu: ORH+

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen alper » 30 Haz 2012 02:41

    nazım midilli yazdı:arkadaşlar yeni bir tespitim oldu.parçayı değişmeden önce 1 depo lpg ile 280 km yapıyordum.şu an bir depo bitirdim.hızım 120 ile 150 arasıydı,320 km yol yaptım.yakıtta epey farketti.demekki 90-100 km hızla gitsem,360 km yol alırım.

    inşallah bizde o parçayı değiştirince senin gibi başarılı sonuçlar alırız hocam... Bu arada bir sorum olacaktı,benim gen2 lpg'deyken motor ne kadar sıcak olursa olsun farketmiyor rölantide acayip arahatsız edici bir dalgalanma var,yani normal rölanti devri 1000 ise, benikisi 600 ile 1400 arasında devamlı gidip geliyor... sebebi konusunda bir tahmininiz varmı??
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 30 Haz 2012 18:06

    alper yazdı:
    nazım midilli yazdı:arkadaşlar yeni bir tespitim oldu.parçayı değişmeden önce 1 depo lpg ile 280 km yapıyordum.şu an bir depo bitirdim.hızım 120 ile 150 arasıydı,320 km yol yaptım.yakıtta epey farketti.demekki 90-100 km hızla gitsem,360 km yol alırım.

    inşallah bizde o parçayı değiştirince senin gibi başarılı sonuçlar alırız hocam... Bu arada bir sorum olacaktı,benim gen2 lpg'deyken motor ne kadar sıcak olursa olsun farketmiyor rölantide acayip arahatsız edici bir dalgalanma var,yani normal rölanti devri 1000 ise, benikisi 600 ile 1400 arasında devamlı gidip geliyor... sebebi konusunda bir tahmininiz varmı??




    eğerki,benzinde değilde sadece lpg de rolanti sorunun varsa,lpg filtrelerini değiştirmeni tavsiye ederim,çünkü benzinde bu sorunun yoksa,sıkıntı lpg sistemindedir.iyi bir lpg ustasına gidip,filtreyi değiştirirsin,yinede sorun devam ederse lpg ci bilgisayara bağlayıp,kombinasyonları ayarlayabilir.

    benzindede bu sorunun olsaydı,direk olarak kelebek boğazını temizlet derdim.sen sadece lpg de yapıyor demişsin...
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • ahmetaybar 88
    Meraklı
    Mesajlar: 136
    Kayıt: 15 Kas 2011 22:49
    İsim Soyisim: AHMET AYBAR
    Yasınız: 24
    Arac: PROTON PERSONA 1.6 LOWLİNE GAZLI 2011
    Meslek: MEMUR
    Memleket: İSTANBUL

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen ahmetaybar 88 » 30 Haz 2012 20:22

    nazım midilli yazdı:arkadaşlar yeni bir tespitim oldu.parçayı değişmeden önce 1 depo lpg ile 280 km yapıyordum.şu an bir depo bitirdim.hızım 120 ile 150 arasıydı,320 km yol yaptım.yakıtta epey farketti.demekki 90-100 km hızla gitsem,360 km yol alırım.


    sabit 90'la gitseniz 500'den fazla km yaparsınız emin olun
  • Kullanıcı avatarı
    alper
    Katılımcı
    Mesajlar: 463
    Kayıt: 11 May 2011 00:44
    İsim Soyisim: İSMAİL
    Arac: PROTON GEN 2
    Meslek: SAĞLIK PERSONELİ
    kan grubu: ORH+

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen alper » 01 Tem 2012 01:42

    nazım midilli yazdı:
    alper yazdı:
    nazım midilli yazdı:arkadaşlar yeni bir tespitim oldu.parçayı değişmeden önce 1 depo lpg ile 280 km yapıyordum.şu an bir depo bitirdim.hızım 120 ile 150 arasıydı,320 km yol yaptım.yakıtta epey farketti.demekki 90-100 km hızla gitsem,360 km yol alırım.

    inşallah bizde o parçayı değiştirince senin gibi başarılı sonuçlar alırız hocam... Bu arada bir sorum olacaktı,benim gen2 lpg'deyken motor ne kadar sıcak olursa olsun farketmiyor rölantide acayip arahatsız edici bir dalgalanma var,yani normal rölanti devri 1000 ise, benikisi 600 ile 1400 arasında devamlı gidip geliyor... sebebi konusunda bir tahmininiz varmı??




    eğerki,benzinde değilde sadece lpg de rolanti sorunun varsa,lpg filtrelerini değiştirmeni tavsiye ederim,çünkü benzinde bu sorunun yoksa,sıkıntı lpg sistemindedir.iyi bir lpg ustasına gidip,filtreyi değiştirirsin,yinede sorun devam ederse lpg ci bilgisayara bağlayıp,kombinasyonları ayarlayabilir.

    benzindede bu sorunun olsaydı,direk olarak kelebek boğazını temizlet derdim.sen sadece lpg de yapıyor demişsin...

    Tamam hocam ilk işim bu lpg filtresini değiştirip bilgisayara bağlatıp programı kontrol ettirmek olacak... teşekkür ederim...
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 29 Tem 2012 03:22

    geçenlerde kısa bir türkiye turu attım.toplamda 4100 km yol yaptım.full klima açıktı.800 tl lik lpg harcadım.tabiki lpg fiyatları çok değişkendi.ama hesaplarsam 19.5 krş yapıyor.bence mükemmel bir sonuç.şu parçayı değiştikten sonra arabam kendine geldi.
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    aj156
    Meraklı
    Mesajlar: 126
    Kayıt: 07 Tem 2011 01:26
    İsim Soyisim: sarıcaoğlu
    Arac: gen 2
    Meslek: öğrt
    kan grubu: o-
    Memleket: samsun

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen aj156 » 29 Tem 2012 13:51

    memlekette usta bulmak zor. tekrar geçmiş olsun
    Your friends are close, but your enemy is closer.
    Arkadaşın yakın ama düşmanın daha yakındır. .
  • ahmetalkan25
    Meraklı
    Mesajlar: 138
    Kayıt: 02 Eki 2011 15:52
    İsim Soyisim: A A
    Yasınız: 20
    Arac: GEN-2 1.6 MEDİUMLİNE
    Meslek: A
    kan grubu: ARH+
    Memleket: ERZ
    İletişim:

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen ahmetalkan25 » 31 Tem 2012 18:24

    bende izmirden erzuruma geldim 1800 km yol yaptım klima bendede açıktı 340 tl yakıt yakmıştım uzun yolda 19krş yakıyor demekki :))
    Babadan Oğula Proton ...
  • Kullanıcı avatarı
    SUATEMELİ
    Meraklı
    Mesajlar: 130
    Kayıt: 11 Nis 2012 23:06
    İsim Soyisim: suat emeli
    Yasınız: 30
    Arac: gen 2
    Meslek: öğretmen
    Memleket: adana

    Re: ve sorun çözüldü......

    gönderen SUATEMELİ » 30 Eyl 2012 13:03

    [quote="nazım midilli"]arkadaşlar sorun kökünden halledildi.aşağıda linkini koyduğum parça aracımdan söküldü.yenisini taktık ve sonuç mükemmel.araç hiç gaz vermeden tek marşta alıyor,hiç bir sorun kalmadı. bundan şunu çıkardım:artık herkesin dediğini dinlemyeceğim,yani lpg yi iptal et,vay efendim 2 depo benzinle git filan filan.. evet aracımın tek suçlusu aşağıda linkte olan parça,parçanın çıkıntı boru ucunda hortum takılıyor ve
    emme manifolduna gidiyor.parçanın içindeki diyafram kaçırdığı için 8-10 sanıye marş başmak zorunda kalıyordum.şu an tık dedimi araba saat gibi çalışıyor.bu parça geri dönüş valfidir.bu şekil sıkıntısı olan arkadaşlar, parçayı kontrol edebilmeniz çok basit bir işlem.hortum giren bolümü hava emer,aksi taktirde benzin kaçırır,benimki benzin kaçırıyordu,ve aracın boğulup geç çalışmasına sebep oluyordu.Allaha şükür kurtuldum.darısı arızası olan arkadaşların başına.

    ve bir dip not::bu arızayı çeşitli forumlarda uzun süren bir araştırma sonucu belirledim.ustalara kalsaydı bu iş,bir dünya daha param gidecekti ve arabanın sökülmeyecek yeri kalmayacaktı.her zaman ön araştırmayı yapmanızı öneririm





    MRB HOCAM size bi sorum olacaktı geçenlerde hava filtresini komple sökmüştüm bu parça gözüme çarptı ama benim allaha çok şükür en küçük bi sıkıntım yok ama sizbu parçadan çıkan hortumun monifolda gittiginden bahsediyosunuz benimkindebir karış 20cm uzunlugunda bi hortum takılı ve ucu boşta manifolttada herangi bi kesik boru yadaboşta bi delik göremedim acaba sizinkinde tam olarak nereye takıldıgını anlatabilirmisiniz... resmini yüklüyorum...
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 30 Eyl 2012 21:07

    evet o 20 cm lik hortumun bir ucu o parçada diğer ucu ise monifolda gidecek,yalnız o takılacak yeri nasıl tarif etsem,üstten bakınca o parçanın istikametinde aşağısında monifoldda küçük bir boru olacak,ona takılıyor.çünkü bu parçanın emiş yapabilmesi lazım,onun içinde monifolda takılı olması gerekiyor.eğer ileride oraları sökersem tam resmini atarım buraya.
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    SUATEMELİ
    Meraklı
    Mesajlar: 130
    Kayıt: 11 Nis 2012 23:06
    İsim Soyisim: suat emeli
    Yasınız: 30
    Arac: gen 2
    Meslek: öğretmen
    Memleket: adana

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen SUATEMELİ » 30 Eyl 2012 22:03

    20CMLİK KISIMDA herhangi bi baglanacak takılacak yer bulamadım hocam siz takıldıgı yerin manifoldun alt kısmında oldugunu diyosunuz ama hocam hortum yetişmezki oraya... acaba ek hortum felanmı varki çünkü bu hortumda kesik izide yok kopma izide yok... heralde bi baglantı hortumu daha olması gerek...
  • Kullanıcı avatarı
    SUATEMELİ
    Meraklı
    Mesajlar: 130
    Kayıt: 11 Nis 2012 23:06
    İsim Soyisim: suat emeli
    Yasınız: 30
    Arac: gen 2
    Meslek: öğretmen
    Memleket: adana

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen SUATEMELİ » 30 Eyl 2012 22:06

    nazım midilli yazdı:evet o 20 cm lik hortumun bir ucu o parçada diğer ucu ise monifolda gidecek,yalnız o takılacak yeri nasıl tarif etsem,üstten bakınca o parçanın istikametinde aşağısında monifoldda küçük bir boru olacak,ona takılıyor.çünkü bu parçanın emiş yapabilmesi lazım,onun içinde monifolda takılı olması gerekiyor.eğer ileride oraları sökersem tam resmini atarım buraya.



    göndermiş oldugum resimde paintte okla gösterebilirmisiniz acaba yerini...
  • Kullanıcı avatarı
    sonosmanlı
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 55
    Kayıt: 02 Nis 2011 21:52
    Yasınız: 35

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen sonosmanlı » 02 Eki 2012 16:54

    benim waja ilk çalıştırmadan sonra kalkış yapmaya çalışınca stop ediyor gaz yemiyor boşa alıp gazı köklüyorum o zaman motor salanak araba normale dönüyor sanki bir tıkanıklık var
    ama sorun arkadaşalrın kine benziyor gei dönüş valfini alan rkadaş nereden ve kaça aldıklarını ve iletişim bilgilerini paylaşırlarsa seviniriz
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 02 Eki 2012 20:16

    sonosmanlı yazdı:benim waja ilk çalıştırmadan sonra kalkış yapmaya çalışınca stop ediyor gaz yemiyor boşa alıp gazı köklüyorum o zaman motor salanak araba normale dönüyor sanki bir tıkanıklık var
    ama sorun arkadaşalrın kine benziyor gei dönüş valfini alan rkadaş nereden ve kaça aldıklarını ve iletişim bilgilerini paylaşırlarsa seviniriz





    bu başlık altında tüm bilgileri yazmışım.fiyatı v.s hepsi yazılmıştır.konrol ederseniz görürsünüz,geçmiş olsun
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 02 Eki 2012 21:03

    SUATEMELİ yazdı:
    nazım midilli yazdı:evet o 20 cm lik hortumun bir ucu o parçada diğer ucu ise monifolda gidecek,yalnız o takılacak yeri nasıl tarif etsem,üstten bakınca o parçanın istikametinde aşağısında monifoldda küçük bir boru olacak,ona takılıyor.çünkü bu parçanın emiş yapabilmesi lazım,onun içinde monifolda takılı olması gerekiyor.eğer ileride oraları sökersem tam resmini atarım buraya.



    göndermiş oldugum resimde paintte okla gösterebilirmisiniz acaba yerini...






    Resim
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    SUATEMELİ
    Meraklı
    Mesajlar: 130
    Kayıt: 11 Nis 2012 23:06
    İsim Soyisim: suat emeli
    Yasınız: 30
    Arac: gen 2
    Meslek: öğretmen
    Memleket: adana

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen SUATEMELİ » 03 Eki 2012 23:23

    hocam galiba hortumun ucu boşta kalması gerekiyo... takılacak yer yok
  • Kullanıcı avatarı
    sonosmanlı
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 55
    Kayıt: 02 Nis 2011 21:52
    Yasınız: 35

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen sonosmanlı » 15 Eki 2012 12:28

    merhaba arkadaşlar waja arabası olupta yukarıdaki sorunu yaşayan arkadaşların dikkatine bizim sorunun çözümü benzin filtresinin değişimi ben değiştirdim sorun çözüldü haberiniz olsun
  • Kullanıcı avatarı
    nazım midilli
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 70
    Kayıt: 27 Mar 2012 19:45
    İsim Soyisim: midilli
    Yasınız: 39
    Arac: proton gen2
    Meslek: elektronik
    kan grubu: arh+
    Memleket: Rize
    Konum: Rize

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen nazım midilli » 05 Oca 2013 23:53

    geçmiş olsun..
    Şairin yüreğinden Şiire yansımalar..
  • Kullanıcı avatarı
    aa_pos
    Mesajlar: 9
    Kayıt: 02 Mar 2012 22:44
    İsim Soyisim: Ahmet Poş
    Arac: GEN 2
    Meslek: Öğretmen
    Memleket: Konya

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen aa_pos » 23 Mar 2013 14:42

    Arkadaşlar bende şuan 2009 Gen2 Sedan var geçen yıl 2006 Gen2 Hatcback vardı aynı sorun ondada vardı araba ısınınca stop ettikten 5 dakka sonra marş bas bas zor çalışıyordu. Benzin basınç sensorü değişti ve sorun çözüldü.
  • TURAL
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 64
    Kayıt: 30 Eyl 2015 12:20
    İsim Soyisim: tural iman
    Arac: gen 2 highline
    Meslek: öğretmen
    Memleket: bursa

    Re: ve sorun çözüldü...sonuç mükemmel..

    gönderen TURAL » 26 Şub 2018 17:32

    konu sahibine helalinden bir "Allah razı olsun" yolluyorum, 2 yıldır çözemediğim geç çalışma sorunu çözdüm, 75 liraya aldığım "benzin basınç regülatörü" bzouk olan parçaymış, parçanın markası bosch kodu 0280160562

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir